Foredrag


Team- og lederutvikling. Endring og kommunikasjon. Feedback og prestasjonsheving.
Inspirasjon og underholdning eller faglig og personlig påfyll? Kanskje begge deler?
DU som oppdragsgiver bestemmer.
Grundig research og samtale med oppdragsgiver er en viktig forutsetning for at et foredrag blir vellykket, motiverende og inspirerende.
Foredragene skreddersys alltid til målgruppen. Dette fordi foredraget spesifikt skal handle om og inspirere de som er tilstede.
Aktuelle temaer: Temaene kan blandes eller spisses, alt etter målgruppens behov.

Inches Speech:

Et populært foredrag om marginer som avgjør i hverdagen. Humørfylt og tankevekkende om hva som får teamet til å fungere. Skreddersys hverdagen til målgruppen.

Passer like godt for ledergrupper som for medarbeidere.

Endringsledelse:

Kun 30% av endringsprosesser er vellykket! Hvorfor?
Tydelig kommunikasjon, riktig dialog og nok informasjon til rett tid gir god endringsledelse.
Planene og det nye kartet fungerer som regel på den forretningsmessige delen av endringen, men vi feiler for ofte på den menneskelige siden.
Endringsledelse handler også om de myke sidene av prosessen.
Hvordan håndterer vi mennesker i endring?
Hva skjer med oss?
Treffer dere riktig så senkes motstanden, bommer dere så øker motstanden og tiden det tar å gjennomføre endringen øker.
Kunnskap, kommunikasjon og timing er stikkord for en vellykket endringsledelse.
Passer for ledergrupper og ansatte som motivasjon ved oppstart av endringsprosesser eller når ting har kjørt seg fast.
 
 

Prestasjonsheving og feedback:

Hvilke faktorer øker prestasjonene i teamet? Alle som jobber i team er opptatt av det.
Foredraget handler om hvordan vi finner de handlingene som optimaliserer prestasjonene og fører til resultatoppnåelse i din bransje.
Feedback som strukturert og effektivt verktøy i hverdagen er en viktig forutsetning for at vinnerkultur utvikles.
Etter 30 år som trener i idrett og næringsliv har jeg opplevd det verste og det beste av feedback!

Passer for ledergrupper eller ledere med team.

Kommunikasjon og konflikter:

Samarbeid er kommunikasjon, men kommunikasjon er ikke alltid samarbeid! Kommunikasjon sporer lett av og ender i konflikter.
Med humor, snert og litt alvor gir jeg noen smakebiter på hva konflikter dreier seg om: Form, følelser, eskalerende språk og adferd, metaforer, mønstre og misforståelser, ansvarsfraskrivelse.
Du og Jeg i stedet for Du eller Jeg er stikkord når konflikter oppstår!

Tilpasses ledergrupper, avdelinger eller hele bedriften.

Prestasjonskultur & vinnerkultur:

Vinnerkultur blir ofte misforstått til å bare skulle gjelde noen få. Det er helt feil, vinnerkultur kan skapes på mange nivåer og like gjerne på "gølvet" som i ledelsen. Hva kjennetegner egentlig de beste teamene? Hvordan kan vi få det til?
Foredraget handler om formell og uformell kultur bygging i teamet, om relasjoner og identitet.
Hva motiverer og hva demotiverer oss i hverdagen?
Hvordan bruker vi visjonen og verdiene våre i praksis?

Passer for alle i bedriften.

Stress og stressmestring:

Når går litt sunt press og over til usunt stress?
Hvilke fysiske og mentale stressmestringsteknikker kan du bruke i pressede situasjoner?
Stressmestring er et hyperaktuelt tema for miljøer hvor tempoet og arbeidspresset er høyt.
Passer for ledergrupper, avdelinger eller hele bedriften. Skreddersys til din aktuelle stress-situasjon.